Oeps – 15-08-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu Oeps – 15-08-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu

Oeps – 15-08-2016

Blijf op de hoogte en volg Simone

15 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Wilbur

Oepsie, ik heb mijn verslag niet netjes bijgehouden. Ik ben zo druk geweest en heb lange dagen gemaakt. En dan was ik moe, en toen begon ik het schrijven uit te stellen omdat ik geen energie (en zin) meer had om te gaan schrijven. Maar jullie hebben geluk, vandaag de 24e heb ik de zin gevonden om weer te schrijven. Ik ga mijn best doen om deze dag weer terug te halen en goed te beschrijven. De zin om weer te schrijven is grotendeels gekomen door de leuke reacties die ik heb gekregen op mijn vorige verhaaltje, dank jullie wel.

’s Ochtends was ik al vroeg wakker, zo rond 06:30 (stomme jetlag). Eerst nog even in bed gelegen en geprobeerd weer te slapen aangezien ik wel moe was, helaas lukte dat niet en ging ik maar naar beneden. Toen ontbeten, rustig aan gedaan, met papa en mama gefacetimed en mijn koffer voor een deel uitgepakt.

De maker voor de airco kon het niet meteen oplossen, de airco gaat gemaakt worden als wij op ‘vakantie’ zijn. Wij gaan woensdag naar iets boven Seattle voor een familieweekend/reünie. Het is bij een meer op een camping?

In de middag zijn wij de auto ingestapt en naar de Grand Coulee Dam gereden. Het is de grootse van het continent Noord-Amerika, een van de grootste van de wereld, al het beton bij elkaar is genoeg om een stoep te maken dat twee keer de wereld omgaat, het is de op een na de grootste energie producent van de wereld, in een ‘gat’ waar het water zeg maar door komt past een schoolbus en het is van oorsprong gebouwd voor de boeren, voor de irrigatie. Zo, al deze feitjes geven dus wel aan hoe slim ik ben dat ik dat allemaal weet en hoe groot de Dam dus is. Maar even los van de feiten, het was erg mooi om de Dam te zien, erg indrukwekkend.

Na de Dam te hebben gezien gingen wij naar de moeder van Casey. Zij heeft een zwembad en wij hebben daar lekker gezwommen, wat een heerlijke verkoeling was aangezien het 38°C was. Het was een best groot zwembad en het had ook een duikplank.

Na het zwemmen zijn wij naar Andy’s vader en stiefmoeder gegaan. De zus van Andy, Mandy, was er ook. Die verbleef daar omdat zij eigenlijk in Washington D.C. woont, maar in Washington is voor de familiereünie. Haar man en kinderen waren er op dat moment niet. Kim, de vader van Andy, heeft een eigen garage waar hij zelf auto’s maakt. Verder is het zo ongeveer een museum door alle spullen en foto’s die hij daar heeft staan. Er is ook nog een mega koelkast, een bar en een popcornmachine. Wij hebben daar steak van de bbq gegeten, wat erg lekker was.

Toen wij klaar waren met eten en een beetje gepraat etc. hadden zijn Mandy, Madison en ik wezen hardlopen. Jeetje wat was dat vermoeiend (na lang niet gesport te hebben). De hitte die er nog heerst, de hoogte, de droogte en HEUVELS zijn echt dodelijk. Ik zal er maar aan gaan moeten wennen, want zo is het hier nou eenmaal. En ik moet een beetje in vorm komen voor cross country.

Nadat wij terug waren van het rennen zijn wij (mijn ‘gezin’) weer naar de Dam gegaan. Er was een lasershow geprojecteerd op de Dam. Best leuk om te zien, alleen het verhaal er omheen was helaas niet heel leuk. De rest vond dat gelukkig ook.
Toen de lasershow was afgelopen zijn wij terug naar huis gereden. Ik was ontzettend moe van weer een lange dag en allemaal nieuwe mensen te ontmoeten. Iedereen is wel heel erg aardig en geïnteresseerd. Thuis aangekomen ben ik meteen lekker gaan slapen.

  • 25 Augustus 2016 - 09:47

    Diane:

    Zo te lezen vermaak je je in ieder geval goed !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 8169

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2016 - 17 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: