School gaat bijna beginnen – 28 t/m 29 -08-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu School gaat bijna beginnen – 28 t/m 29 -08-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu

School gaat bijna beginnen – 28 t/m 29 -08-2016

Blijf op de hoogte en volg Simone

28 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Wilbur

Het is zondag ochtend en ik heb lekker uitgeselapen tot 10:15uur. Eerst nog lekker in bed blijven liggen en daarna wezen ontbijten. Verder was mijn ochtend gewoon lekker relaxed, gefacetimed met papa en mama, was gedaan, dingetjes opgeruimd etc. etc.

Voor school mag je niet te korte kleding aan en hebben ze wat regels. Je moet je armen strak langs je lichaam kunnen houden en dan tot de hoogte van je vingertoppen moet minimaal bedekt zijn en hemdjes moeten ongeveer twee tot drie vingers dik zijn. Niet al mijn kleding voldoet aan deze kleding, maar gelukkig had Hailey een hele berg met kleding wat ik mag hebben. Heel veel dingen zijn zelfs nog nieuw en zit het prijskaartje er nog aan. En ik pas bijna alles dus dat is super fijn en lief dat ik het mag hebben.

Gister is de andere exchange student aangekomen die hier in Wilbur gaat wonen. Haar naam is Nhi en zij komt uit Vietnam. Nhi is ook en junior dus ik zal wel veel les met haar hebben. Haar gast familie heeft een mini bbq’tje georganiseerd in Spring Canyon en dan zullen er wat meisjes uit mijn klas zijn, zodat Nhi en ik hun vast kunnen ontmoeten. Echter heeft mijn klas niet zoveel meisjes (zonder ons 6). Reachel is de gast zus van Nhi en is ook een junior. Ik heb Reachel wel een keer al ontmoet (heel kort), maar mijn eerste indruk van haar is dat ik haar nogal apart vind. Casey bracht Madison en mij daarnaartoe en in de auto waren we een beetje aan het praten over hoe je Nhi moet uitspreken en zij vertelde mij een beetje hoe de meisjes zijn, maar niet te veel zodat ik mijn eigen mening kan vormen. Daar aangekomen kwamen we er achter dat er maar twee andere meisjes waren, twee vriendinnen van Reachel, die ook juniors zijn. Nhi is erg slecht in Engels, er is geen gesprek met haar te voeren, zelfs over basic onderwerpen niet. Zij gaat het erg lastig hebben denk ik. En als je haar iets vraag dan verstaat ze het niet en zegt ze: ‘what?’ en komt super dichtbij met haar hoofd, zo dicht bij dat je bijna een kopstoot geeft, en probeert je aan te kijken. Het zag er een beetje raar uit, maarja. De twee andere meisjes waren ook een beetje apart. Of laat ik het zo zeggen, wij hebben niet heel veel gemeen. Verder waren zij vooral een gesprek met zijn drieën aan het voeren. Het was een nogal aparte situatie/sfeer en ik kon Madison niet aan kijken want dan zouden we de slappe lach krijgen. Uiteindelijk hadden wij wel een groeps gesprek (niet dat Nhi iets zei, maar ik wel met de rest) en leerden wij elkaar een beetje kennen, maar het zijn niet helemaal mijn types. Uiteindelijk zijn wij best snel weer weg gegaan want Jacob had senior pictures.

In de auto was het erg grappig aangezien zij natuurlijk al wisten hoe de meisjes waren en zij kennen mij inmiddels ook wel een beetje en hadden wel een vermoeden wat ik van hun zou vinden. Zij wisten wel dat wij niet heel veel in gemeen zouden hebben. In de auto hebben wij veel gelachen en gepraat over hoe awkward het was. Maarja, ook al zijn het niet helemaal mijn types ben ik wel blij dat ik ze al vast heb ontmoet, dat zal het woensdag wat makkelijker maken. En zo ‘ken’ ik wel alvast wat mensen. En het hoeven niet mijn vrienden te worden, er zijn nog genoeg andere mensen die ik nog niet heb ontmoet en die wel wat meer zoals ik zijn. Ik heb nu dus alle meisjes ontmoet uit mijn klas, op een na. Maar ik weet in ieder geval dat er twee normale/leuke zijn, Alicia die ik al een keer kort heb ontmoet en Alyssa van cross country.

Thuis had Jacob senior pictures en was de rest aan het kijken enzo, maar ik ging proberen weer een stukje te schrijven. Helaas was het nog steeds niet echt mijn dag. Verder heb ik wat mails geantwoord en heeft Andy mij wat football regels uitgelegd.

Maandag ochtend weer vroeg cross country training gehad. Dit keer gingen wij naar de golfbaan. Het ging vandaag niet heel lekker, ik was nogal moe.

Thuis gegeten, gedoucht en mijn schoolspullen bij elkaar verzamelt en de laatste dingetjes gedaan. Er is openhouse op school aan het einde van de middag. Iedereen komt dan naar school en je vult dan papier werk in, regelt je rooster, ontmoet je leraar etc. Verder krijg je ook je kluisje. Ik heb een cool kluisje, het is er echt zo een uit een film. Het is wel nog een beetje lastig om hem te openen met een cijferslot. Maar dat zal wel snel beter gaan.

Na openhouse organiseert Madison altijd een slaapfeestje bij haar thuis met alle meisjes uit haar klas. Dit was erg gezellig, maar soms lastig om mee te praten omdat ik niet iedereen ken waar zo over aan het praten zijn. We sliepen allemaal in mijn kamer omdat in Madisons kamer veel spullen van Hailey zijn en het dan niet zou passen.

In de ochtend hadden we ontbeten en weer gekletst enzo. Echter vond ik wel dat er iets meer ‘groepjes’ nu waren. Nadat iedereen weg was klaar gemaakt voor cross country in de middag. We moesten eerst Alex in Grand Coulee halen en daarna weer terug naar Wilbur voor training. Vandaag ging training erg goed. En Katarina was er nu. Zij wordt thuis geschoold, maar doet cross country met ons. Zij is erg aardig en ik denk dat ik veel met haar zal rennen. We hebben wel soort van hetzelfde tempo.

De rest van de dag was nogal relaxed. Gegeten, gedoucht, kleding voor morgen uitgezocht en Bachelor in Paradise gekeken. Morgen is het dan echt zo ver, mijn eerste schooldag op een Amerikaanse High School.

  • 16 Oktober 2016 - 21:23

    Annie Ligtvoet:

    Wat leuk dat je dat allemaal doet!
    Geniet van alles

  • 17 Oktober 2016 - 17:56

    Ingrid:

    Leuk verslag weer, Simone. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 8189

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2016 - 17 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: