Een leuke drukke week – 19-09 t/m 25-09-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu Een leuke drukke week – 19-09 t/m 25-09-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu

Een leuke drukke week – 19-09 t/m 25-09-2016

Blijf op de hoogte en volg Simone

19 September 2016 | Verenigde Staten, Wilbur

Maandag was een gewone schooldag, niet echt iets speciaals. Voor XC gingen we naar de golfbaan, maandag is golfbaan dag. Het was een zware, maar wel leuke training. Het was 1min snel rennen, 1min rust. Je rust is echter niet stilstaan, je jogged allemaal naar elkaar toe zodat je allemaal weer vanaf hetzelfde punt start. Na de 1min rust was het 2min snel, dan weer 1 rust, vervolgens 3min snel en dan weer 1 min rust, en dan 2 en 1 min snel met 1 min rust zodat je een piramide had. Het leuke aan deze training is dat het kortere afstanden zijn en je tempo sneller is (niet iedereen vindt dit een leuke opdracht). Terug bij de school drills gedaan en daarna lekker stretchen.

Dinsdag- wedstrijddag. Vandaag was de schoolfoto. Jeetje wat duurde dat lang, de fotograve wilde mijn hoofd dan weer iets omhoog dan weer iets naar links… Ik ben benieuwd hoe de foto word, zelf denk ik niet dat het mijn beste foto zal worden.

Wij gingen eerder weg van school vanwege de cross country wedstrijd in Reardan. Reardan is ongeveer 45-60min rijden, dus dat viel wel mee. Op school en mensen die XC al langer doen zeggen allemaal dat het parcours van Reardan verschrikkelijk is. Het is op een gravel weg met alleen maar rollende heuvels. Verder is het naar een bepaald punt, en weer terug. Ik ben benieuwd, maar ik moet bekennen dat ik niet heel veel zin heb in deze wedstrijd na alles wat ik gehoord heb…

Daar aangekomen gingen wij eerst het parcours lopen. Tijdens het lopen vond ik het al zwaar en er was een brandende zon. Jeetje, dit gaat me wat worden.

Verrassend genoeg begon ik de wedstrijd best sterk. Ik rende soort van met Alyssa en zij is in principe beter dan ik. Mijn start was sneller dan ik alleen gedaan zou hebben. Echter had Alyssa rond de 1mile mark ineens buikpijn en iets met haar schoen? en begon te lopen. Ik ging lekker door en het ging eigenlijk allemaal wel prima. Ik voelde mij goed en ging van het ene meisje inhalen naar de andere.

Toen kwam ik achter twee meisjes en was best vermoeid. Ik was aan het twijfelen of ik op mijn tempo moest doorgaan en hun zou gaan inhalen, of dat ik iets langzamer zou gaan en dan op hun tempo zou mee rennen, toen Madison op haar terug weg was en iets zei van dat ik ze moest inhalen. Het feit dat zij iets zei tegen mij, terwijl ze nooit iets zegt (zonde van je energie), en dat het Mattie was, gaf mij weer energie en ik passeerde de meisjes. Vervolgens ging ik weer van de een naar de ander, je blijft proberen om dichterbij de gene voor je te komen.

Dit is zo’n leuke wedstrijd, ik voel mij sterk en tijdens het rennen en het is zo cool dat iedereen voor elkaar aan het aanmoedigen is, renners tegen renners, supporters tegen renners. Dat is het leuke van XC iedereen juicht voor elkaar, welke school dan ook.

Op een gegeven moment haalde ik een meisje in die begon te lopen, echter haalde zij mij later weer in. Daarna renden wij een mini stukje samen en bij het 2miles punt ging ik haar voorbij. Het volgende meisje was zo’n 400/500m voor mij, groot stuk dus. Echter kwam ik steeds dichterbij. Het einde was op een soort van grasveld en dan bijna een heel rondje op de atletiek baan en dan was de finish weer op het gras. Ik had toevallig aan het begin van de wedstrijd aan Mattie gevraagd dat als zij gefinisht is en energie heeft, of zij mij op het einde iets kan toeroepen, want ik heb gemerkt dat dat enorm helpt om op het einde van iemand die je kent iets te horen. Het helpt mij in ieder geval, het geeft je net dat laatste beetje energie. Uiteindelijk waren alle jongens en Mattie voor mij aan het juichen. Toen ik het gras op kwam was dat meisje zo’n 100m voor mij. Ik zag dat ik steeds dichterbij kwam en in de bocht dacht en zag ik, ze is nog maar 15/20m voor mij en nog ruim 200m te gaan, ik moet er nu vol voor gaan om haar in te halen. In de verte hoorde ik gejuich en wist dat het voor mij was. Ik ging er vol voor en op het aller einde had ik nog een zieke sprint en heb er uiteindelijk echt net verslagen, zo cool. Ze was er niet heel blij mee haha. Dit was een super leuke race, ik voelde mij sterk, mentaal en fysiek en had echt het gevoel dat training loont. Zelfs een pr ten opzichte van zaterdag terwijl dit een erg langzaam parcours is. Na de jongensrace naar de bus gelopen en een gezellige terugweg gehad.

Woensdag is speed workout dag. Deze workouts zijn op de atletiekbaan, waar je naar toe rent, soms met een omweg om het langer te maken. Vandaag was de workout 12x400m. Veel mensen vinden de speed workouts de ergste, maar ik vind deze de beste. Dit is mentaal zoveel makkelijker omdat je kunt aftellen. Als wij voor een lange loop gaan dan is het mentaal zoveel zwaarder voor mij, het duurt en het duurt. Al gaat het wel steeds beter. Verder was het ook vandaag Andy’s verjaardag. Dit is niet heel uitgebreid gevierd. ’s Ochtends een kaarsje op zijn donut en ’s avonds het avondeten wat hij wilde en een cake gegeten.

Mijn verjaardag kon niet beter starten, Casey had als ontbijt (Amerikaanse)pannenkoeken gemaakt. De schooldag begint altijd met een praatje over de intercom, hierover werd dan ook verteld dan het mijn verjaardag was. Over de hele dag kreeg ik felicitaties. Op donderdag is er een ‘wildcat pride’ groep tijdens lunch. Casey geeft dit en ik ging er naar toe (Mattie, Jacob en hun vrienden gaan ook). Het is een groep en je doet allemaal leuke dingen met elkaar en voor anderen. Dit was de eerste bijeenkomst dit jaar en de directrice had gevraagd of wij iets konden doen om alle nieuwe leerlingen welkom te laten voelen. Dit was dus wel grappig omdat ik deels voor mijzelf bezig was.

XC was weer dezelfde lange loop als twee weken geleden met de oneindige heuvel. Gelukkig ging het stukken beter dan de vorige keer. Na de training gingen wij snel naar huis, pizza gegeten en daarna naar de volleybal wedstrijd gegaan. De volleybal wedstrijd was erg gezellig en ze hadden weer gewonnen. Het enige wat iets minder was, was dat IEDEREEN happy birthday ging zingen voor mij tijdens het wisselen van helft. Dit was erg ongemakkelijk, maar ergens ook wel grappig.

Eenmaal weer thuis waren er nog kennissen gekomen en hadden wij mijn verjaardag gevierd. Dit was een erg drukke, maar leuke verjaardag. Ik was wel erg moe in de avond.

De vrijdag was niet heel speciaal. XC was een lichte training omdat wij morgen een wedstrijd hebben. De football wedstrijd was uit dus een vrije vrijdagavond.

06:00uur ging de wekker. Te vroeg voor in het weekend, gelukkig kan ik in de bus weer slapen. De wedstrijd is in Manson, ongeveer 2uur rijden. Helaas ging de wedstrijd niet heel lekker. Ik was moe en mijn benen gingen gewoon niet vooruit. Hopelijk de volgende keer weer beter. Ik had op miraculeuze wijze wel een pr.

Toen wij weer thuis waren had ik lekker gerelaxt, gefacetimed en geschreven. Verder was ik ’s avonds met Jacob naar zijn vrienden gegaan. Wij gingen naar iemand die een stukje uit Wilbur woont, maar een groot huis en boerderij heeft. Dit was erg gezellig.

Zondag was een lekker dagje. ’s Ochtends gefacetimed en een beetje opgeruimd. Verder waren Mattie, ik en twee anderen mensen van school naar de bioscoop geweest en heb ik een van de beste pizza’s ooit gegeten. Helaas had ik een mini beetje huiswerk te maken toen wij weer thuis waren. Gelukkig is het echt niets vergeleken met wat ik in Nederland had. Ook had ik nog een beetje geschreven en daarna ben ik lekker gaan slapen.

  • 13 November 2016 - 09:52

    Ingrid:

    Wat een leuk en gezellig verslag weer, Simone. :-) XXX En op die schoolfoto zou je juist prachtig in beeld moeten komen na al die moeite van de fotograaf! Ik ben benieuwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 8172

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2016 - 17 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: