Schoolweek & twee wedstrijden–12-09 t/m 18-09-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu Schoolweek & twee wedstrijden–12-09 t/m 18-09-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu

Schoolweek & twee wedstrijden–12-09 t/m 18-09-2016

Blijf op de hoogte en volg Simone

12 September 2016 | Verenigde Staten, Wilbur

Dinsdag is de eerste echte cross country wedstrijd. Deze is hier in Wilbur op de golfbaan. Op maandag hebben wij tijdens de training het parcours deels gelopen en deels gerend.

De eerste XC league meet ging niet helemaal lekker. Het was erg warm en ik kreeg al in het begin uit het niets een bloedneus. Zoals je begrijpt, dat is niet heel lekker tijdens het rennen. Ik heb dan ook twee keer even moeten stoppen om het bloed van mijn handen te vegen. Het was mentaal ook erg zwaar in de hitte, een bloed neus en dan ook nog is heuvels. Ons parcours is helaas niet plat. Richting het einde stopte het bloeden eindelijk en kon ik de knop omzetten, ik voelde het weer om te ‘racen’. Uiteindelijk was mijn tijd 28.21.05. Wat opzich prima is aangezien dit mijn eerste keer is dat ik cross country doe. Hopelijk is het de volgende keer wel sneller. Wat wel heel cool is met XC is dat iedereen voor elkaar aan het aanmoedigen is, ook al zijn ze van een andere school.

Na de meisjes race is de jongens race. Na het aanmoedigen van den jongens en dat zij gefinisht waren, waren wij snel terug naar de school gereden voor de volleybal wedstrijd. Wij kwamen aan in het einde van de laatste set, dus het was al snel voorbij. Ze hadden de wedstrijd makkelijk gewonnen. Na de wedstrijd gingen wij weer terug naar de golfclub om daar te eten.

De rest van de week was gewoon een schoolweek met daarna XC training. Vrijdag was echter wel een beetje anders. Het was een halve dag met het rooster achterstevoren.

Ik heb mijn vrije middag benut door eerst te lunchen en daarna hard te lopen. Daarna gedoucht, kamer opgeruimd, was gedaan en gefacetimed met vriendinnen. Dit was erg gezellig. In het eind van de middag kwam Taylor naar ons huis. Zij doet ook cross country en is een vriendin. In de avond gingen wij naar de football wedstrijd. Dit is erg leuk en gezellig omdat iedereen naar de wedstrijd gaat om kijken en aan te moedigen, ook al is ons football team ontzettend slecht.

Zaterdag ging de wekker weer erg vroeg, 06:00 uur. Vandaag hebben wij XC in Lakeside. In de bus helaas niet heel veel kunnen slapen, geen idee waarom niet. Onderweg waren wij bij Long Lake Dam gestopt en hebben de dam bekeken.

In Lakeside aangekomen hebben wij eerst het parcours gelopen. Tijdens het lopen voelde het als een lang parcours, en het heeft een lange, steile zand heuvel. En het erge is, je moest die heuvel drie keer op rennen. Dit parcours is namelijk als het ware 3,5 rondje. In het begin rende ik vooral met een meisje van Kettle Falls. Achteraf gezien heb ik te lang met haar gerent. Ik was op een gegeven moment wel al wat sneller gaan rennen en bij een ander meisje blijven hangen, maar ook hier was ik weer te lang bij gebleven. Ik voelde mij tijdens het rennen wel sterk, maar niet echt snel gefinisht. Mijn tijd had sneller gekund. Toch was ik blij met deze race omdat ik er weer van geleerd heb en ik het wel weer helemaal gerend heb zonder te lopen in 27.58 minuten (pr).

Terug in de bus was ik erg moe en had ik het koud, ik was helemaal doorweekt van de regen. Thuis lekker opgewarmd en uitgerust.

Zondag ochtend werd ik eerst om 06:44 wakker, gelukkig heb ik daarna wel nog anderhalf uur kunnen slapen. Daarna lekker lang met Anne gefacetimed. Verder heb ik huiswerk maken en schrijven de hele dag uitgesteld en in plaats daarvan football gekeken en een film met Madison gekeken.

  • 02 November 2016 - 17:41

    Ingrid:

    Wow Simone, zo lang rennen zonder tussendoor te wandelen.... Wat goed!!! (Is die bloedneus weer over? Want daar schrok ik toch wel even van.) XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 8173

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2016 - 17 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: