November drukte – 31-10 t/m 27-11-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu November drukte – 31-10 t/m 27-11-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu

November drukte – 31-10 t/m 27-11-2016

Blijf op de hoogte en volg Simone

31 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Wilbur

Week van 31-10 t/m 06-11-2016
Het was heel raar om na school geen training te hebben. Sinds de zomer zo'n zes keer in de week trainen en het is nu afgelopen voor mij. Madison en Jacob hadden nog wel training aangezien zij nog trainen voor state. Daardoor had ik nu veel vrije tijd aangezien ik hier geen tot amper huiswerk heb en dan was ik ook nog eens vroeg thuis. Basketbal gaat mijn wintersport worden en om een beetje voorbereid te zijn ging ik thuis vast een beetje oefenen met schieten.

Op maandag was het Halloween. Madison, Danaca en ik hadden kort trick or treat gedaan. Wij hadden dit vooral gedaan zodat ik dit een keer gedaan zou hebben, lekker Amerikaans. Wij waren er een beetje te oud voor, maar we hadden wel plezier. Verder was het buurthuis een 'spookhuis' geworden, maar het was totaal niet eng, wel grappig. Bij de brandweerkazerne was een vuur en maakten ze ter plekke verschillende donuts, uiteraard vond ik ze weer heerlijk.

Woensdag (donderdag en vrijdag) was (waren) maar een halve dag(en) school. Dit was wel lekker en zo kon ik met Liza en Vera facetimen. Daarna had Blaine mij opgehaald en waren wij naar de gymzaal gegaan. Hij hielp mij met basketbal (dit is ook zijn wintersport). Aangezien basketbal bijna begint, waren meerdere mensen in de gymzaal en was iedereen gewoon een beetje aan het oefenen. Na het basketballen had Blaine football training en ging ik Casey helpen. Zaterdag is state en op vrijdag vertrekken wij, dan is er een 'state send off'. Iedereen zwaait dan de mensen die naar state gaan uit. Verder worden hun kluisjes versiert en heb je langs de weg versierde borden staan met hun naam. Dit doen de ouders en ik ging Casey dus helpen. Verder hadden wij 's avonds weer zoals op elke woensdag youth group.

Op vrijdag ochtend was meteen het eerste uur de send off. Iedereen maakten buiten een erehaag en toen kwamen de renners en Andy naar buiten. Nadat ze in de schoolauto waren gestapt, begeleide de brandweer ze met sirenes het dorp uit. Ze reden echter daarna weer naar ons huis om Casey en mij op te halen, wij reden met hun mee. Wij reden naar Pasco, waar morgen de wedstrijd zal zijn. Jacob, Madison, Taylor en Zach hebben het parcours gerend en een lichte training gedaan en daarna waren wij naar het hotel gereden. Vervolgens waren wij naar een restaurant gegaan om te eten en waren wij daarna gaan shoppen. Na het winkelen gingen wij terug naar het hotel en ging iedereen op tijd slapen.

Het is dan zover, vandaag is state cross country. Tuurlijk had ik graag zelf willen rennen, maar dat is nou eenmaal niet zo. Nu kan ik de anderen aanmoedigen en zien. Ik had een poster met hun namen erop en op een t-shirt had ik wat geschreven wat voor Madison en Jacob was. Het was helaas erg mistig vandaag, dus je kon niet heel ver kijken. In de ochtend was als eerste de race van de meisjes van onze ‘divisie/klasse’ (schoolgrote bepaald dit), waar Madison en Taylor dus in zaten. Al snel daarna waren de jongens en daarna bleven wij om de rest te kijken. Het was leuk om alle wedstrijden te zien, maar op het einde was ik er wel een beetje klaar mee, het werd een beetje saai. Het was alsnog wel leuk om dit mee te maken.

Zondag waren Jacob, Madison en ik naar de oom en tante van Casey gegaan. Zij hebben een boerderij en wij hadden daar een paar uurtjes gewerkt. Daarna ging Jacob naar een vriend daar in de buurt en gingen Madison en ik naar Casey’s ouders, die heel erg aardig zijn.

Week van 07-11 t/m 13-11-2016
Dinsdag is de dag waar iedereen het al een lange tijd over heeft, de verkiezing. Inmiddels weten wij al dat Trump heeft gewonnen, ook al was dat toch wel een beetje tegen de verwachtingen in. In mijn omgeving is iedereen over het algemeen een Trump aanhanger, maar dacht toch wel dat Clinton zou gaan winnen. Het was wel een beetje gek om te zien hoe iedereen hier voor Trump is. Komende vanuit Nederland en Europa hoor je over het algemeen toch meer Clinton aanhangers dan Trump. Iedereen vindt wel dat ze beiden erg slecht zijn en dat geen van beiden het moet worden. Er werd veel over gesproken op school en uiteraard ook in het nieuws. Ik heb een deel van de voorafgaande debatten gezien, maar ze waren zo slecht dat ik weer afhaakte. Voor mij waren de daadwerkelijke verkiezingen op dinsdag avond en nacht. Ik heb een groot deel gezien. Op het einde duurde het heel lang voordat Trump dan echt officieel als winnaar werd verkozen. Het was op dat punt wel duidelijk dat hij het zou worden en het was al laat, dus toen ging ik maar naar boven. Ik lag nog geen minuut in bed en toen werd hij als winnaar gekozen. Ik was dus weer snel naar beneden gegaan en heb naar zijn toespraak gekeken en was daarna toch echt naar bed gegaan, morgen weer school.

Verder was het op vrijdag Veteranen dag en hadden we geen school. Op donderdag werd hier aandacht aan besteed op school. Er was weer een assembly en er waren sprekers, kinderen die wat zeiden en ook mensen vanuit Wilbur kwamen kijken.

Deze week had Andy zijn voetoperatie en zal hier een tijdje niet op kunnen lopen. Op zaterdag ging Hailey verhuizen naar Spokane. Ik bleef thuis om voor Andy te zorgen. Niet dat dit heel veel inhield, alleen soms wat eten en drinken pakken maar dat is prima. Verder had ik niet heel veel gedaan. Op zondag had ik met Blaine afgesproken en toen was het weekend alweer voorbij.

Week van 14-11 t/m 20-11-2016
Deze week begon het basketbal. Ik vond het erg leuk en ook erg leuk om weer wat te doen na school. De eerste training was alleen helaas niet helemaal zoals ik het had gepland. Een van de andere nieuwe meisjes maakte een onverwachtse grote overtreding op mij, wat er voor zorgde dat mijn enkel licht gekneusd raakte. Ik trainde de rest van de training door, want ik wilde niet meteen stoppen op mijn eerste training, maar het deed wel ontzettend veel pijn. ’s Avonds werd het dik en had ik het maar een beetje geijsd. De volgende dag deed het erg veel pijn en kon ik er amper op lopen. De trainer had er naar gekeken en wilde dat ik om de zoveel uur ibuprofen zou nemen, tegen de pijn en dat helpt ook genezen. Verder mocht ik die training niet meetrainen en moest ik het steeds ijsen in een emmer met ijs. Op woensdag mocht ik gelukkig weer voorzichtig meedoen en had hij mijn enkel ingetaped en moest ik na de training weer ijsen. Mijn enkel voelde elke dag weer een beetje beter en ik bleef de ibuprofen nemen tot het einde van de week. Mijn enkel werd de rest van de week voor de trainingen ingetaped en ik bleef het ijsen na de training. Ook al startte het niet helemaal als gepland, ik vond het alsnog heel erg leuk. Ik vind het leuk om weer een bal- en teamsport te doen.

Deze week werd Romee 18, dit zijn natuurlijk wel zure momenten om niet in Nederland te zijn. Tuurlijk had ik daar graag bij willen zijn, maar we moesten het doen met facetime. Het is niet dat ik hierdoor heimwee heb en naar huis wil, maar het is meer jammer dat ik zulke momenten mis. Daarentegen heb ik het hier nog steeds super leuk en zou ik echt nog niet terug naar huis willen, sorry haha. Ik mis jullie natuurlijk wel, maar niet dat ik naar huis zou willen. Daar heb ik het hier nog veel te leuk voor.

In het weekend waren Madison, Casey, Hailey en ik in de ochtend en begin van de middag naar een grote kerstmarkt geweest in Spokane. Dit was erg leuk en gezellig. Na de kerstmarkt had Madison afgesproken met iemand in Spokane, ging Hailey naar huis en ging ik met Casey winkelen. Verder had ik ook nog met Caroline gefacetimed in het weekend en met Blaine afgesproken.

Week van 21-11 t/m 27-11-2016
Deze week had ik voor het eerst een beetje een moeilijk momentje. Ik was moe, ik wil meteen net zo goed zijn als de rest in basketbal, wat natuurlijk niet redelijk is om te denken. Zij spelen het allemaal al op zijn minst net zo lang als dat ik hockey speel, gaan elke zomer naar kampen en hebben elke dag training, i.p.v. twee keer per week wat wij hebben met hockey. Ik kan niet van mijzelf verwachten meteen net zo goed te zijn als zij, aangezien dit mijn eerste keer is dat ik basketbal doe. Maar ja, jullie kennen mij, ik wil meteen goed zijn in iets wat ik doe en ben nog al fanatiek. Het was dus gewoon een beetje zuur dat ik alles moet leren, niet gewoon goed ben en iets gewoon kan en er niet over hoef na te denken. Dus toen begon ik aan hockey (en thuis) te denken, dat zou gewoon even ‘makkelijk’ zijn. Maar gelukkig heb ik goede vrienden en familie en kwam ik weer erg snel uit mijn kleine dipje.

Op woensdag hadden wij maar een halve dag met het rooster achterste voren. De middag had ik met Mattie doorgebracht en was erg gezellig. Ik kan zo goed met haar praten en heb echt zo veel geluk dat zij mijn ‘zusje’ is, beter had ik niet kunnen hebben.

Donderdag was Thanksgiving. ’s Ochtends was gewoon lekker rustig aan en had ik gefacetimed met papa. In de middag waren wij naar Andy’s ouders gegaan en de tante van Andy en haar dochter waren er ook. Wij hadden daar ‘s avonds gegeten. Ze hadden een erg lekkere kalkoen en ook nog allemaal ander lekker eten. Daarna waren wij ook nog kort naar Casey’s ouders gegaan en hadden daar nog een toetje gegeten.

Black Friday is eigenlijk, zoals de naam het al zegt, op vrijdag, maar sommige deals zijn alleen op donderdag(nacht). Dus Madison, Casey, Jacob en ik reden op donderdagavond naar Spokane. Jacob ging met een vriend en wij hadden Hailey opgepikt en gingen met zijn vieren. Uiteindelijk gingen wij om ongeveer 01:00 uur ’s nachts slapen na het shoppen. Wij hadden de wekker weer om 05:00uur ’s-ochtends om weer te gaan shoppen. We hadden een paar goede deals, maar ik had er eigenlijk meer van verwacht. Maar Casey zei ook dat dit jaar een beetje tegen viel. Achja, alsnog wel leuk om meegemaakt en gedaan te hebben.

’s Middags waren wij naar huis gereden. Thuis gingen wij football kijken. Het was de Universiteit van Washington tegen Washington State Universiteit. Dit is een groot ding en ze zijn soort van rivalen van elkaar. Het was erg grappig om te kijken want Andy is afgestudeerd van UW en Casey van WSU. Dus je hoort elke keer iemand blij zijn en de ander niet zo blij. Na de wedstrijd waren Mattie, Casey en ik nog naar een klein kerstmarktje in Wilbur gegaan. Ook waren we naar het parkje gegaan, dit is helemaal verlicht met kerstverlichting, erg mooi om te zien. Eenmaal thuis hadden we een kerstfilm gekeken en op tijd gaan slapen. We waren erg moe van de afgelopen dagen, maar wel heel erg leuk.

Op zaterdag hadden wij om 08:00uur basketbaltraining. Daarna waren wij (Mattie, Casey en ik) naar een kerstmarktje in Grand Coulee geweest. Na de markt waren wij naar Casey’s ouders gegaan en zijn daar een tijdje gebleven. Thuis hadden we weer een kerstfilm gekeken. Op zondag had ik gefactimed met Romee en verder hadden wij het huis versierd voor kerst. Jeetje, wat een hoop versieringen zeg. Ik vind het al erg veel, maar dit jaar is niet eens zoals het andere jaren is, omdat Andy niet heel erg kan helpen met zijn voet.

  • 22 Januari 2017 - 10:28

    Ingrid:

    Goed om te lezen dat je het zo leuk hebt daar! :-) XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 8090

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2016 - 17 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: