De eerste wedstrijden – 06-09 t/m 11-09-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu De eerste wedstrijden – 06-09 t/m 11-09-2016 - Reisverslag uit Wilbur, Verenigde Staten van Simone Bosch - WaarBenJij.nu

De eerste wedstrijden – 06-09 t/m 11-09-2016

Blijf op de hoogte en volg Simone

06 September 2016 | Verenigde Staten, Wilbur

Op school doen wij nog steeds niet echt heel veel. Tempo erg laag en veel praten. Maarja lekker rustig aan vind ik niet zo erg, geeft mij meer tijd om alle namen proberen te onthouden.

In plaats van een cross country training, hebben wij vandaag een jamboree. Een jamboree telt wel als een training aangezien het maar een 2miles wedstrijd is. Het mag niet langer zijn omdat de ‘echte’ cross country wedstrijden 3.1miles (5km) zijn. Er kwamen niet heel veel scholen naar de jamboree, maar dat maakte niet heel erg uit. Het was meer gewoon een andere training, maar dan in wedstrijd vorm en wat concurrentie. Het was leuk om te doen, en ik vond het fijn om alvast een beetje ‘wedstrijd’ ervaring op te doen.

Wij bleven op de golfclub eten en gingen daarna naar huis. Thuis hadden we de finale van Bachelor in Paradise gekeken en verder niet heel veel gedaan.

School was vandaag wat uitdagender. Engels was aan de moeilijke kant, maar niet te moeilijk. Verder had ik ook ineens voor meerde vakken huiswerk en toetsen voor morgen, wat ik nogal vervelend vond, van niks naar ineens iedereen tegelijk haha.

De volgende dag op school kwam ik er al snel achter dat ik de opdracht voor Engels erg goed en uitgebreid had gedaan. Typisch iets voor mij, het weer eens veel te goed doen. Verder had ik voor geschiedenis en Spaans een toets, vergelijkbaar met een SO in Nederland. Voor beide een 100% gehaald dus daar was ik wel blij mee. Niet dat een 100% voor Spaans mij verbaasde aangezien ik dat in Nederland al gehad heb, en zij het hier nu beginnen te leren.

XC was vandaag erg zwaar, een 4.4miles (≈7,1km). Maar die heuvels, phoe die maken je moe. En op een gegeven moment had je een mega heuvel, geloof mij het is alleen maar de heuvel op en je ziet de top, de top komt dichterbij, en toen je dacht dat je op de top was want je kon niet verder zien, maar toen bleek er weer een heuveltje te zijn. En het was zo warm, hopelijk is dit een loop die we niet zo vaak zullen doen.

Thuis heb ik de lekkerste donut ooit gegeten, van de keten Crispy Cream, het was heilig.

Vrijdag is altijd een makkelijkere, kortere training. Dus dat is wel lekker. Verder ren ik veel met Katarina. De loop die wij vandaag deden hadden wij al een (paar) keer gedaan en toen hadden wij het getimed. Dit keer gingen we het weer timen en bleek dat wij het 32sec sneller deden dan de vorige keer. Dit is best veel aangezien de afstand niet heel lang is. Het is trouwens niet zo dat wij altijd alles timen. Het was meer dat wij deze een keer hadden getimed en wij nieuwsgierig waren naar onze verbetering.

Verder hadden wij een ‘team’ avondje. Iedereen van XC kwam bij ons eten en daarna hadden wij een film gekeken.

Zaterdagochtend ging de wekker om 05:55. Gelukkig kon ik in de bus weer slapen. Toen wij in Shadle Park in Spokane waren aangekomen gingen wij eerst het parcours lopen. Dit keer zal het parcours 2.5miles zijn. De race van vandaag is immens, alleen al de race waar ik in was had 201 meisjes. Bij de start was het dan ook gekkigheid, het werd al snel smaller en je kon nergens heen, je zat tussen alle meisjes. In het begin rende ik vooral ‘met’ twee meisjes van Wellpinit, maar zij begonnen al snel te lopen. Vervolgens sloot ik aan bij het ‘groepje’ voor mij en probeerde de rest van de race bij hun te blijven. Mijn doel was om het in 22:00/22:30 min te rennen en ik dacht dat dat al lastig zou worden, maar ik had het in 21:28.5 gedaan. Ik was dan daar ook erg blij mee. Voor de rest hadden wij de jongens aangemoedigd. Daarna voor de prijsuitreiking gebleven want Madison en Jacob waren resp. 12e en 10e. En aangezien er zoveel mensen waren was er een prijsuitreiking voor top de 20.

Zondag was een echte zondag, lekker niks doen. Een beetje football en tv kijken, netflix, schrijven etc.

  • 30 Oktober 2016 - 17:49

    Ingrid:

    Wat doe je het toch allemaal goed, Simone! Én op school én met sporten. Ik heb er bewondering voor. Die pijn en ademnood bij het sporten trok ik gewoonweg niet. En op voor school deed ik het minimale om net-aan een voldoende te kunnen scoren... moet ik bekennen... Kortom: Ik vind je gewéldig. XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Actief sinds 13 Aug. 2016
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 8091

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2016 - 17 Juni 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: